Zo maak je een ticket aan

Zo maak je een ticket aan

Een goede IT support komt van twee kanten. Asista zorgt dat wij de kennis in huis hebben om je snel en accuraat te helpen met jouw probleem. Aan jou de vraag om de benodigde informatie zo concreet mogelijk aan te leveren, zodat we direct aan de slag kunnen. Zo zorgen we samen dat je snel verder kunt werken!

Stap 1: Self-Service

Ook met de beste inrichting van jouw werkplek kan het voorkomen dat je zo nu en dan een supportvraag hebt. Voordat je een ticket indient kun je zelf al enkele stappen doorlopen. Vaak lost het probleem zich op deze manier vanzelf al op. Zo niet, geef dan aan ons door dat je deze oplossingen al geprobeerd hebt. 
  1. Bezoek support.asista.nl voor een antwoord op de meest gestelde vragen
  2. Sluit de software en start deze opnieuw op
  3. Gebruik een andere browser, zoals Google Chrome in plaats van Edge (of andersom)
  4. Herstart je laptop middels Opnieuw Opstarten *
* Je laptop daadwerkelijk uit- en aan zetten kan alleen met 'Opnieuw Opstarten'. Bij 'Afsluiten' komt het apparaat slechts in slaapstand, zodat deze bij volgend gebruik sneller aan is.

Stap 2: Support Ticket

Heb je de eerste stappen doorlopen, maar heeft dit niet geholpen? Dan helpt ons Supportteam je graag zo snel mogelijk weer op weg.
Onnodige vertraging voorkomen? Controleer dan of je ticket het volgende bevat:
  1. Rapporteer maximaal 1 foutmelding per ticket
  2. Geef een duidelijke omschrijving van het probleem
  3. Voeg een schermafdruk van het volledige scherm, incl. foutmelding, toe
  4. Vermeld de context van de fout, bijvoorbeeld “bij het opstarten van de software”
  5. Geef aan of het probleem zich alleen bij jou of ook bij collega’s voordoet
  6. Laat ons weten of de eerste stappen verbetering hebben opgeleverd
    1. Sluit de software en start deze opnieuw op
    2. Gebruik een andere browser
    3. Herstart je laptop middels Opnieuw Opstarten 
Gaat het om een bestand, vermeld dan de naam en het pad (bijv. C:\users\documenten).
Gaat het om een klant, vermeld dan ook het klant/projectnummer.

We vragen je om geen Word-documenten met schermafdrukken of probleemomschrijvingen bij te voegen. Dit maakt de behandeling van het ticket onnodig lastig, terwijl we je juist zo efficiënt mogelijk willen helpen. 
    • Related Articles

    • Zo werkt het Klantportaal

      Het snelste antwoord op veelgestelde vragen Ook met de beste inrichting van jouw werkplek kan het voorkomen dat je zo nu en dan een supportvraag hebt. Voordat je een ticket indient voer je zelf twee stappen uit. Controleer of het antwoord op het ...
    • Nieuw toestel én nieuw telefoonnummer aan Duo Security koppelen

      Krijg je een nieuw toestel en een nieuw telefoonnummer? Je behoud dan doorgaans tijdelijke toegang tot je oude apparaat en/of telefoonnummer. Deze kun je gebruiken om bij Duo in te loggen, een tweestapsverificatie uit voeren en je gegevens om te ...
    • Eerste werkdag na de migratie (stappenplan)

      Welkom op je vernieuwde werkplek! Zo ga je aan de slag De migratie is compleet, je werkstation is opnieuw geïnstalleerd en op de achtergrond heeft Asista zoveel mogelijk voor je klaargezet. Op de eerst volgende werkdag doorloop je eenmalig enkele ...
    • Medewerker uit dienst

      Wanneer een medewerker uit dienst treedt, is het belangrijk dat dit zo snel mogelijk bij Asista wordt gemeld. Het account van de gebruiker wordt dan verwijderd, zodat hij/zij geen toegang meer heeft tot gevoelige informatie. Download het formulier ...
    • Nieuwe medewerker in dienst

      Komt er een nieuwe medewerker in dienst? Breng Asista dan op de hoogte, zodat er een gebruikersaccount kan worden aangemaakt. Download het formulier 'Nieuwe medewerker in dienst", vul deze in en voeg het formulier toe als bijlage van een nieuw ...